GRUPPBOKNINGAR

Dags att sätta chefen på plats?
Utmana vännerna, klassen eller varför inte arbetskamraterna i ett fartfyllt gokartrace på en av norra Europas längsta gokartbanor! Ring och boka! Öppet i alla väder!

Telefonbokning sker mellan 09.00 – 18.00 alla dagar från Maj till September ut.

Mer info och bokning – 0705512966 (OBS nytt nummer)

REGLER

Vi och sveriges lag tillåter EJ körning i berusat tillstånd

Minimiålder för att delta i en bokning är 15 år

Erfarenhet av motorfordon krävs

Dubbelkart kan ej användas vid gruppbokning

En grupp måste bestå av MINST 6 personer

Man är ersättnings skyldig för det man kör sönder

VIKTIG INFO

Bokning måste göras minst en dag i förväg

Avbokning måste göra minst 1 dag före körningen, gäller även antal åkare

Grupper som överstiger 15 pers delas upp i två grupper

OBS! Ej möjligt att boka under slutet av vecka 30, samt hela vecka 31 på grund av CCW.

TYPER AV RACE & PRIS

MINIRACE – 480:-/person

  • 10 min Tidskörning
  • 10 varv final + 2 uppställning och målgång

Totalt = ca: 18 varv. ~ 30 min

GP 23 – 580:- / person

  • 8 min uppvärmning
  • 10 min kval
  • 8 varv final + 2 uppställning och målgång

Totalt = 23 varv  ~ 1h

GP 30 – 730:- / person

  • 8 min uppvärmning
  • 12 min kval
  • 13 varv final + 2 uppställning och målgång

Totalt = 30 varv  ~ 1h

GP PRO – 880 :- / Person

Medaljsett till 1, 2 och 3an ingår

  • 8 min Tidskörning
  • 8 varv 1 heat + 2 uppställning och målgång
  • 8 varv 1 heat + 2 uppställning och målgång
  • 12 varv final + 2 uppställning och målgång

Totalt=  ca: 40 varv  ~ 1,5h

LÅNGLOPP

1900 kr tim/kart. Minst 6 kartar tar ca 1,5 tim.

Nästa timme 1400 kr osv.

MÖJLIGA BETALSÄTT

Kort

Swish

Faktura  (gäller endast företag) faktureringsavgift tillkommer, OBS vi kan inte Skicka e-faktura.

Regler

Det är mycket viktigt att alltid följa personalens instruktioner och uppmaningar, detta för att undvika personskador samt skador på kartar och anläggning. Personer som kör oaksamt så att utrustning och anlägging tar skada blir ersättningsskylda.

All körning sker på egen risk

Lyssna noga på personalens instruktioner

Kör SAKTA ut ur och in i depån

Ta hänsyn till andra personer som befinner sig på banan

Kör inte på varandra med flit

Kör inte utanför banmarkeringen

PERSONALEN KAN NÄR SOM HELST UNDER RACET FLAGGA AV DE PERSONER SOM INTE FÖLJER REGLERNA!

TIPS

Att köra gokart är både lätt och roligt men som med allt annat så ger övning färdighet. Här följer några enkla tips för dig som vill förbättra din teknik och dina varvtider.

Luta åt fel håll och få bättre fäste
Ett enkelt knep för att få bättre fäste är att luta sig åt fel håll i kurvorna. Svänger du åt vänster ska du alltså luta överkroppen åt höger, du får på så sätt extra tryck på högra däcken vilket resulterar i bättre fästa och styrförmåga.

Låt armarna vila
Ett fel många gör är att hålla alldeles för hårt i ratten. Spar på dina krafter genom att i stället lägga tyngden i stolen. Du får på så sätt mer tryck på däcken plus att dina krafter och koncentration räcker längre!

Full gas är inte alltid optimalt
Att trycka plattan i mattan så fort man får chansen är inte alla gånger rätt recept. I många kurvor tjänar du på att sakta in för att kunna hålla rätt spår. För hög fart i kurvan resulterar i att du trycks ut av g-kraften och får på så sätt åka en längre sträcka än nödvändigt.

Spar på bredställen
Däckskrik och bredställ kan vara fränt i motorsport, men när det gäller gokart betyder det bara en sak du förlorar tid! Varje gång du blir tvungen att svänga tvärt eller bromsa hårt förlorar du fart och därmed tid. När du väl fått upp farten gäller det att behålla den, detta gör du genom att planera din körning och leta efter ett spår som passar din teknik.

Lär dig av dina misstag
Kör du av eller tappar fart i en kurva tyder detta på att du har fel teknik, ta vara på misstaget för att göra det bättre nästa varv.

FRÅGOR & SVAR

F: Kan en gokart välta?
S: Så länge gokarten är på banan/asfalten finns ingen risk att välta. Däremot finns en liten risk att välta om gokarten framförs oaktsamt utanför banmarkeringen.

F: Har en gokart bälte?
S: Endast dubbelkartarna är utrustade med bälte på passagerarplats, enkelkartarna har ej bälte.

F: Måste man växla?
S: Nej, det enda man behöver använda är gas och broms.

F: Kan jag bli ersättningsskyldig om jag har sönder något?
S: Ja, vårdslös körning samt oaktsam hantering av utrustning som resulterar i att något går sönder kan innebära ersättningsskyldighet. Betalning sker via faktura.

Har du fler frågor? Vänligen kontakta oss  gokart@rattvikracing.se

FÖLJ OSS PÅ SOCIALA MEDIER!